Matka kohti kestävämpää tulevaisuutta
Vastuullisuus Kaluste Päivärinnalla
Kaluste Päivärinta on suomalainen perheyritys, jonka juuret ovat laadussa, kestävissä ratkaisuissa ja kotimaisessa osaamisessa. Opdeco, osana Kaluste Päivärintaa, on nostanut vastuullisuuden entistä vahvemmin osaksi toimintaansa ja yhdessä rakennamme kestävämpää huomista.
Juuremme ja arvomme
Kaluste Päivärinta on aina ollut ylpeä suomalaisesta perheyritystaustastaan, joka nojaa vahvasti kotimaisuuteen, kestävyyteen ja mittatilaustyön laatuun.
Vastuullisuus osana toimintaamme
Vuoden 2024 aikana osallistuimme vastuullisuusprojektiin, jonka myötä aloimme tarkastella toimintamme vaikutuksia entistä syvällisemmin ja etsiä keinoja kehittää toimintaamme kestävän kehityksen näkökulmasta. Projektin kautta saimme arvokasta tietoa ja työkaluja, joiden pohjalta voimme rakentaa pitkäjänteisiä ratkaisuja.
Kestävyys ohjaavana arvona
Kestävyys on ollut tärkeä osa toimintaamme alusta alkaen. Vuonna 2025 olemme nostaneet vastuullisuuden entistä selvemmin ohjaavaksi arvoksi – se toimii suunnannäyttäjänä, kun etsimme parempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja. Samalla pysähdymme arvioimaan toimintatapojamme ja oppimaan uutta, jotta voimme edetä askel askeleelta kohti parempia käytäntöjä.
Konkreettisia tekoja
Vastuullisuus tarkoittaa meille esimerkiksi materiaalivalintojen kriittistä tarkastelua, energiatehokkaampien ratkaisujen hyödyntämistä sekä yhteistyökumppaneidemme vastuullisuuden huomioimista. Näin voimme varmistaa, että toimintamme on mahdollisimman kestävää ja asiakkaidemme ratkaisut pitkäikäisiä.
Arvojen pohjalta kohti tulevaisuutta
Arvomme – kotimaisuus, perheyrityksen perinteet, kestävyys ja mittatilaus – ovat kaiken toimintamme kulmakiviä. Näiden pohjalta haluamme rakentaa tulevaisuutta, jossa laadukkaat ja pitkäikäiset ratkaisut palvelevat asiakkaitamme sukupolvien ajan.
Avoimuutta ja yhdessä oppimista
Tulemme jakamaan vastuullisuusmatkamme edistysaskeleita ja ajatuksiamme sivustollamme sekä muissa viestintäkanavissamme. Haluamme olla avoimia siitä, missä olemme nyt ja minne olemme matkalla – ja samalla innostaa asiakkaitamme ja sidosryhmiämme mukaan kohti vastuullisempia valintoja.





