Palautus- ja vaihtoohje

Asiakaspalvelumme ohjeistaa palautukset tapauskohtaisesti. Ota yhteyttä palautuksen tietoja varten: opdeco@opdeco.fi

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja, sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta, tai jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja asentamattomia tuotteita, ja palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa ja hyvin pakattuja takaisinlähetystä varten.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palautettavaan pakkaukseen ei saa tehdä mitään ylimääräisiä merkintöjä. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Peruutus/palautusoikeuden rajoitus

Mittatilauksesta tehtävillä tuotteilla, kuten Custom-tuotesarjoilla (Custom Lamiwood, Custom Silestone) tai Pisara Valopeileillä ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

Tuotteilla, jotka on tilattu erikseen asiakkaalle ja joihin on tehty malliston perusominaisuuksista poikkeavia muokkauksia (tilausmyyntituotteet) ei ole vaihto- ja palautusoikeutta. Rajoitus peruutus- ja palautusoikeudessa perustut Kuluttajasuojalain kohtaan 6:16 mittatilaustuotteista.

Pisara kylpyhuoneryhmillä (Miilu, Soilu, Kitka, Leili) ja Pisara kaapeilla on normaali 14 pv palautus- ja vaihto-oikeus, vaikka personoit kalusteen (vakiovalinnoilla) ja ne valmistetaan tilauksesta (vakiomitoilla).

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme virheen korjaamisesta tai mahdollisesta hyvityksestä. Virheellistä tuotetta ei saa asentaa millään tavalla. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.